رییس آموزش و پرورش استثنایی گلستان، گفت: مدارس استثنایی این استان نیازمند توجه و حمایت ویژه مسوولان و مردم در رفع كمبودها است.

'عباسعلی خانعلی' روز یكشنبه درآیین تجلیل از دانش آموزان برتر مدارس استثنایی شرق استان گلستان كه در گنبدكاووس برگزار شد، افزود: مسوولان، خیرین و مردم باید باهمكاری و تعامل یكدیگر در رفع برخی كمبودهای آموزشی و رفاهی دانش آموزان و مربیان مدارس استثنایی تلاش نمایند.

وی بابیان اینكه مدارس استثنایی ازحیث فضاهای آموزشی مشكلی ندارند، گفت: آگاهی از نیازهای جامعه معلولان بویژه دانش آموزان استثنایی و تلاش برای رفع نیازهای این قشر با همكاری و تعامل مسوولان، خیرین و مردم، امكان پذیر است.

خانعلی همچنین باتاكید بر نقش رسانه های ارتباط جمعی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، اضافه كرد: افراد جامعه بایستی معلولان و نیازهای آنان و نیز توانمندی های آنان را بصورت ویژه ببیند و برای رفع و بهبود آن تلاش كنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی گلستان همچنین با تاكید بر ضرورت كیفی سازی فعالیت های آموزشی مدارس و مراكز استثنایی این استان، گفت: برای تحقق این مهم و نیز تدوین شیوه های نوین آموزشی، به مساعدت همه كارشناسان و اساتید دانشگاهی نیاز داریم.

وی افزود: درحال حاضر 2 هزارو 377 دانش آموز دختر و پسر ' كم توان ذهنی، ناشنوا و كم شنوا، نابینا و كم بینا و نیز دارای ناهنجاری های جسمی' درسه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه درمدارس استثنایی گلستان از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره مند هستند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدكاووس نیز دراین آیین بابیان اینكه معلولیت، محدویت نیست، گفت: دانش آموزانی كه درمدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند از توانمندی های بسیار بالایی برخودارند كه باید مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند.

'نبی الله آخوندی' افزود: باید با فرهنگ سازی ذهن افكار عمومی را نسبت به عدم توانمندی افراد معلول پاك كرد و این امر با نمایش توانمندی های دانش آموزان استثنایی به مردم میسر خواهد شد.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش های معلمان و مربیان مدارس استثنایی این شهرستان، گفت: خدمت به دانش آموزان این مدارس یك توفیق الهی و یك ارزش و فضیلت مهم است.

درپایان این آیین كه به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولین و درمركز شهید باهنر گنبدكاووس برگزار و با اجرای برخی برنامه های فرهنگی توسط دانش آموزان همراه بود، از دانش آموزان و مربیان برتر مدارس و مراكز استثنایی شهرهای شرق استان گلستان با اهدای هدایایی تجلیل شد.